Blogg

Här kommer ett experiment!

I torsdags skrev jag ett inlägg som gick ut på att kommersen naturligt är lite stiltje för mindre butiker efter jul, men att ordningen alltid återställs i samband med löningen i Mars. Enkelt uttryckt ”heja Marslöningen”. Vid varje blogginlägg som görs, publiceras en liten artikel med essensen av inlägget för att väcka uppmärksamhet. Superbra ju! För det mesta.
Ja la upp inlägget som vanligt och tänkte inte så mycket mer på det, tills jag satt med mina bästa grannar på långfredagskvällen, och en av dem kommenterar inlägget. Jag går in och kollar, och ser då att redaktionen använt sig av klassisk sensationsjournalistik. Man har alltså klippt in mig framför ett helt folktomt Larmtorg och skrivit att jag bloggar om butikernas oro. Jävla skit och fan! Det gjorde jag INTE. Jag är ingen gnällkärring och det tänker jag inte låta någon annan framställa mig som heller. Jag har två lägen. Glad eller arg. Just då var det inte glad.

Det jag gjorde då var att texta min PR-avdelning, aka Martin Bergvall Nilsson (han har ju ändå vid det här laget en gedigen erfarenhet av att hängas ut till höger och vänster, både självförvållat och ej). Arg som ett bi ville jag bara stämma av med honom om det var jag som överreagerade eller om jag skulle strida en aning. Tillbaka fick jag adressen nyhetschef@barometern.se
Jag mailade en fast men kärleksfull rad och bad de ändra rubrik. Det blev iallafall lite bättre. Tack Barometern.

Nu till det mer spännande. Hur kommer detta inlägg puffas av redaktionen? Det återstår att se. Jag har välkomnats att våga sticka ut hakan i bloggen, men kanske gäller det andra ämnen. Den som lever får se, kanske blir det jag själv som puffas ut från bloggen helt och hållet.

Glad påsk på er alla,
hoppas vi ses i nästa inlägg!